ACCF gościem na Międzynarodowym Kongresie Biur Rachunkowych. Jak radzimy sobie w dobie pandemii?. Posłuchaj webinarium z udziałem ACCF i firmy Soneta – producentem Enova najlepszego oprogramowania na świecie.
W związku z podpisaniem przez Prezydenta RP ustawy zmieniającej termin wejścia w życie ustawy dotyczących e-ZLA, od 1 grudnia 2018 roku lekarze będą mogli wystawiać zwolnienia wyłączenie w formie elektronicznej.
Jeśli pracodawca ma dostęp do profilu PUE ZUS oznacza to, że w przypadku choroby pracownika zwolnienie lekarskie zostanie automatycznie przekazane na profil pracodawcy w ZUS, co zwalnia pracownika z obowiązku dostarczania pracodawcy zwolnienia w terminie 7 dni. Pracownik w tym przypadku nie musi otrzymać od lekarza zwolnienia w formie papierowej chyba że zgłosi taką prośbę. Lekarz ma obowiązek na życzenie pacjenta wydrukować i przekazać zwolnienia również w formie papierowej.
Od 1 stycznia 2016 roku wszyscy pracodawcy opłacający składki za więcej niż 5 osób powinni posiadać swój profil PUE ZUS, który umożliwia dostęp do zwolnień elektronicznych. Pracodawcy którzy nie mają dostępu do e-ZLA powinni poinformować pracownika w formie pisemnej o konieczności dostarczania wydruków e –zwolnień opatrzonych pieczęcią i podpisem lekarza.
Pracownik może wygodnie przeglądać historię zwolnień lekarskich na swoim portalu w ZUS pod warunkiem uruchomienia i zarejestrowania profilu PUE ZUS.
Eksperci krakowskiego Oddziału ZUS wychodzą do firm z kompleksowymi szkoleniami.
Pracodawcy mogą zorganizować dla pracowników spotkanie z ekspertami ZUS. Wystarczy przesłać zgłoszenie e mail na adres: . W treści należy określić:
Od 1 stycznia 2018 r. nowe przepisy ułatwią Ci opłacanie składek. Zamiast kilku wpłat na różne rachunki bankowe wystarczy jeden zwykły przelew
Jak to będzie:
Nowy numer rachunku dostaniesz z ZUS
Aby opłacić składki, w 2018 r. będziesz wypełniać tylko jeden zwykły przelew. Jeden przelew zamiast trzech albo czterech
ACCF kładzie duży nacisk na nowoczesne rozwiązania informatyczne stąd obsługa pracowników dokonuje się z wykorzystaniem Enova 365 Pulpit Pracownika i Pulpit Kierownika. Takie wygodne nowatorskie rozwiązania sprawiają że nasi klienci zyskują w oczach swoich pracowników, a my zyskujemy w oczach naszych klientów.
Sprawdź jak udoskonalamy się z dnia na dzień. 🙂
Aby zarejestrować nową działalność gospodarczą dokonujemy:
1) wpisu do CEIDG,
2) zgłoszenia NIP- chyba że już wcześniej był nadany,
3) (ZUS/KRUS),
4) wyboru formy opodatkowania,
5) wyboru sposobu wpłacania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych (podatek liniowy lub wg skali podatkowej),
7) przyjęcia zawiadomienia o prowadzeniu podatkowej księgi przychodów i rozchodów albo zawiadomienia o zamiarze prowadzenia ksiąg rachunkowych albo o wyborze ryczałtu od przychodów,
8) zawiadomienia o zawarciu z biurem rachunkowym.
Można to zrobić: osobiści, za pośrednictwem pełnomocnika, on-line, listownie lub telefonicznie dzwoniąc pod numer 801-055-088.
ACCF udziela bezpłatnych porad podatnikom zakładającym działalność gospodarczą i zamierzającym nawiązać współpracę, pomagając wybrać najkorzystniejszy wariant prowadzenia działalności.
1. Prowadzący działalność gospodarczą i świadczący usługi budowlane dla innych podatników VAT zwłaszcza jako podwykonawcy- nowe przepisy zgodnie z którymi obowiązuje procedura odwrotnego obciążenia.
2. Firmy które zawieszą działalność gospodarczą na co najmniej 6 miesięcy, złożą zerowe deklaracje VAT lub ich nie złożą za 6 kolejnych miesięcy lub 2 kwartały zostaną z urzędu wykreślone z rejestru podatników VAT.
3. Brak możliwości wyboru kwartalnego VAT dla nowych podatników. Obowiązek rozliczania podatku wyłącznie za okresy miesięczne dla podatników rozpoczynających rozliczanie podatku VAT jako podatnicy VAT czynni. Podatnicy ci przez pierwsze 12 miesięcy licząc od miesiąca, w którym dokonana została rejestracja, będą więc obowiązani do składania deklaracji VAT-7 oraz obliczania i wpłacania podatku do urzędu skarbowego za okresy miesięczne.
4. Obowiązek składania deklaracji VAT & oraz VAT UE za pomocą środków komunikacji elektronicznej
5. Sankcje w VAT – w przypadku stwierdzenia błędów w deklaracji VAT może być naliczona sankcja czyli dodatkowe zobowiązanie podatkowe w wysokości odpowiadającej 30% kwoty zaniżenia zobowiązania podatkowego lub 30% kwoty zawyżenia zwrotu różnicy podatku, zwrotu podatku naliczonego lub różnicy podatku do obniżenia podatku należnego za następne okresy
Jeśli masz wątpliwości w tym zakresie skontaktuj się z ACCF Biuro Księgowości i Doradztwa Podatkowego.